Istusin märtsi keskpaigas Veerenni tänava Mariine Auto Subaru salongi ees uue Subaru Foresteri rooli teadmises, et testin 2019. aasta oma klassi kõige turvalisemaks valitud linnamaasturit. Turvalisusele oleme mõelnud viimastel nädalatel vist rohkem kui kunagi varem.
Koroonaviirus on muutnud maailma ebakindlaks, ärevaid teateid saabub iga minut. Uut autot proovides oli hea pead tuulutada. Juhtisin punase Foresteri Peterburi maanteele, kus kaasliiklejaid oli tavapärasest vähem. Keegi helistas, olin torganud oma telefoni käigukangi kõrvale laekasse ja viskasin pilgu sinna. Kohe kõlas kaks hoiatusheli ja ekraanile ilmus kiri: „Hoia silmad teel!“ Masin kutsus mind korrale! Sellist valvsust polnud ma ühegi auto juures varem kogenud. Testipäevade jooksul sain Subarult ridamisi turvahoiatusi: kui kaldusin pisut sõidurajalt kõrvale, siis andis masin märku; kui eessõitja näitas piduritulesid, siis pidurdas hoo maha; oskas märgata ees liikuvat jalgratast ning sujuvalt kiirust vähenda, kui ma ise seda veel ei teinud. Autol on pimenurkade andurid ja radarid ees ning taga ja nii juhti kui ka kaassõitjaid tõhusalt turvav juhiabisüsteem Eye Sight. Kõiki turvaelemente ei jõua siinkohal loetleda, kuid selles vallas on tõesti mõeldud ka kõige väiksematele pisiasjadele. Näiteks kas või selline lihtne leid: esiklaasi päikesevarjude sees on väljatõmmatavad lisaklapid, mis varjavad päikese ka esiklaasi keskelt.
Sõiduomadused ja võimsus
Testiilmad olid varakevadised. Sõitsin Rakvere lähedal auklikul ja mudasel autokrossirajal, roomasin üles järskudest tõusudest. Kesknädalal, kui sadas terve päev vihma, tiirutasin masinaga mööda mättalist loduheinamaad Põltsamaa jõe äärde, mis on tüüpiline sügisvihmade-aegne põdrajahimaastik.
Uus Subaru Forester on olemuselt linnadžiip, kuid käigukastile integreeritud elektrimootor annab 150 hobujõule juurde tõhusat lisavõimsust, nii et kordagi ei tekkinud olukorda, kus auto poleks metsa- ja põlluteedel hakkama saanud. Suurelt teelt vettinud heinamaale keeratas lülitasin mootori sügava pori ja muda režiimile ning läksime nagu lauldes. Eraldi kiidaksin auto väga mõnusat vedrustust, mis mättalisel maastikul sõidu ütlemata sujuvaks muutis, kusjuures kliirens on Foresteril 22 sentimeetrit! Pidev nelikvedu kindlustab rataste maksimaalse haarde, kuid võrreldes suurte džiipidega on Subaru Forester tunduvalt ökonoomsem, et sellega iga päev sõita. Seepärast kujutan ette, et auto põhikasutajaks sobib just minusugune maaelanik. Selle auto eelis on universaalsus: jahi- ja kalamehel ei pea olema kodus kaht autot – piisab ühest nii perega sõitmiseks kui ka jahil käimiseks.
Auto juures on jahimehele väga tähtis näitaja koorma vedamise võimekus. Konkurentidega võrreldes on uuel Foresteril säilinud suurepärane haagise veojõud 1870 kg, mis on suurulukijahil tähtis näitaja.
Nähtavus ja mugavus
Jahimehena panin kohe tähele, et selle autoga on väga mõnus teha talvel hommikust luuret. Suured küljeaknad pakuvad avarat väljavaadet ja nähtavust ning mulle on vahest isegi kõige tähtsamad täisautomaatsed LED-tuled. Tagaistmel on mõnusalt palju ruumi, nii et mahub mugavalt istuma ka talvistes jahiriietes. Talvele mõeldes on uuel Foresteril ka peeglite, kojameeste, rooli- ja esi- ning tagaistmesoojendus. Istmed saab ühe nupuvajutusega alla lasta ja muuta autosalongi vajadusel öiseks ulualuseks või pigem väikeseks mugavaks toaks, sest autos on kaheksatollise ekraaniga puutetundlik multimeediakeskus ja USB-väljundid nii ees- kui ka tagaistujatele. Mugavuse koha pealt veel üks esmapilgul tühine, aga autojuhile sageli meeldiv detail: Foresteri küljeuksed katavad kinni alumised uksekarbid, nii ei saa need kohad poriseks ega määri sõitjate püksisääri, nagu tavaliselt autost väljudes alailma juhtub. Võttes lühidalt testipäevad kokku, julgen küll omalt poolt soovitada. Uus Subaru Forester on tõhus abiline jahimeestele, kes soovivad ökonoomset ja turvalist autot. Sellega on mõnus ja praktiline sõita kogu perega ning minna rahuliku südamega jahile, kartmata, et auto sind poristel ja auklikel metsateedel hätta jätaks.
TEKST JAAN VILLAK, Lääne-Virumaa jahimees
FOTOD JAANUS VAIKSOO, MARIINE AUTO
Comments are closed.